Uudised - arhiiv
„Kuidas tarbijast sai kaup ja milline on tulevik“
Tarbijakaitseamet, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ja Euroopa Komisjoni Eesti esindus korraldavad neljandat korda tarbimiskeskkonna arengu konverentsi. Seekordne konverents keskendub suurandmete, tarbijahariduse ja tuleviku tarbimiskeskkonna temaatikale. Ühtlasi kuulutatakse välja Euroopa Komisjoni tarbijaõiguste teavituskampaania. Konverents toimub 14. mail 2015 Tallinnas hotellis Swissôtel Tallinn. Konverentsi juhib Henrik Roonemaa.
Pidev tehnoloogia areng muudab järjest enam tarbimist, privaatsust ja sellesse suhtumist. Peaaegu igat inimese liigutust püütakse talletada ja väärtuslikeks andmeteks tõlgendada. Seekordsel konverentsil keskendumegi nendele teemadele ja küsime, mida nende andmetega tehakse, mis kasu on nendest ettevõtjatele ning millised on kitsaskohad tarbijale. Samuti arutleme selle üle, milliseid muudatusi oleks vaja teha haridussüsteemis, et tarbijaid muutuvaks tarbimiskeskkonnaks ette valmistada.
Konverentsi eesmärgid on:
* diskuteerida teemal tarbija jalajälg kaupmehe andmebaasis;
* tuua välja suurandmete kasutamise parimaid praktikaid ja kasu ettevõtjatele;
* arutleda andmete kogumise mõju ja võimaluste üle tarbijatele;
* anda võimalus noortele debateerida tuleviku ja privaatsuse teemal;
* heita pilk tuleviku tarbimiskeskkonda ning
* arutleda, kuidas kool suudaks päriseluga sammu pidada ehk milline on tuleviku kool.
Konverents on suunatud nii jae- kui ka e-kauplejatele, haridus- ja riigiasutustele, finantssektorile ning kõigile teistele ettevõtjatele, kes on huvitatud tarbimiskeskkonda ning ettevõtluse ja tarbijaõiguste arengut puudutavatest teemadest, eriti just andmete kogumisega seotud ohtudest, probleemidest ja võimalikest lahendustest tulevikus.
Konverents on eesti keeles ja kõigile huvilistele tasuta.
Konverentsil osalemiseks tuleb registreeruda hiljemalt 5. mail 2015
27.märtsil 2015 Barclay hotelli konverentsiruumis
Seminar on Kodanike Euroopa sõpruslinnade meetme projekti“Ohutu jätkusuutlik kodanike kogukond“ esimene kogemuste vahetamise seminar
13.30-14.00 Registreerimine
14.0-14.10 Seminari avamine
14.10-15.30 Heli Nõmmsalu, Balti Keskkonnafoorum Eesti – Hormoonsüsteemi kahjustavad kemikaalid ja nende mõju inimese tervisele
Edasi jätkub seminar inglise keeles
16.00-16.15Tiiu Müürsepp - Welcome and information about the Europe for Citizens project „Safe Sustainable Citizens Society „
16.15-17.00 Heli Nõmmsalu, BEF Estonia- Endocrine disrupting chemicals in Consumer Goods and their impact to human health
17.00-17.45 Tonie Wickman, City of Stockholm – Stockholm municipality’s shemicals action plan and communication activities of Stockholm Chemical Centre, Q/A
18.00-18.45 Johanna Salomaa- Valkamo, TUKES Helsinki, National communication plan and public awareness activities on chemical risks in Finland- Q/A
19.00- 19.15 Next project activities
Seminarist võtavad osa Eesti tarbijaühingute, Läti Tarbijakaitse Liidu ja Lääne-Leedu Tarbijakaitse Föderatsiooni esindajad, teretulnud on kõik teised tarbijad !
Lisaino: Tiiu Müürsepp 53006193
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Rahvusvaheline seminar “Endocrine Disrupting Chemicals and Other Hazardous Substances in Consumer Goods and Their Impacts to Human Health” („Hormoonisüsteemi kahjustavad kemikaalid ja teised ohtlikud ained tarbetoodetes ning nende mõju inimeste tervisele“) toimus 25.-26. märtsil Vilniuses, Leedus.
Peatselt on võimalik meie kodulehelt lugeda ka ettekannete kokkuvõtteid.
Tartu Tarbijanõustamis- ja Infokeskus ning Eesti Tarbijakaitse Liit korraldavad
seminari " Elektritarbija küsib - kas elektriturul on ikka toimiv konkurents" 4.detsembril k.a. Rahvusraamatukogu väikeses saalis (Tõnismägi 2, Tallinn)
Seminari eesmärgiks on dialoog elektriturul tegutsevate ettevõtjate ja tarbijate vahel. Eesti elektriturg on ligi aasta konkurentsile avatud. Esimesed kogemused turul olemisest on mõlemal osapoolel. Nõusoleku esinemiseks oleme saanud mitmelt oluliselt ettevõtjalt - Eesti Energia, Elektrum Eesti, Elektimüügi AS, OÜ Elektrilevi ning Konkurentsiameti, Majandusministeeriumi ja Energiaturg.ee esindajatelt.
Keskkonnamess_Kutse
- Üksikasjad
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi pressiteade
19.04.2013
Tarbijakaitsetegevuse partneri konkursi võitis Tartu Tarbijanõustamis- ja Infokeskus
19.04.2013
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi konkursi strateegilise partneri leidmiseks tarbijakaitse valdkonnas võitis MTÜ Tartu Tarbijanõustamis- ja Infokeskus.
Konkursi võitjalt ootab MKM Eesti vabatahtlike tarbijaühenduste koostöö edendamist, nende esindamist Euroopa tarbijate nõuanderühmas ning osalemist ja kaasarääkimist tarbijate õigusi ja huve puudutavatel teemadel kohalikul ja riiklikul tasandil.
Konkursi võitnud partneri tegevust toetatakse rahaliselt ning summa lepitakse kokku iga-aastaselt sõlmitavas lepingus. Selle aasta tegevusi toetab MKM alates 1. maist kuni aasta lõpuni 11 000 euroga. Konkurss võitjaga on võimalik lepingut pikendada kuni aastani 2015.
Konkursil osalenud tarbijakaitseühendusel pidi olema vähemalt 50 liiget, sõltumatu ettevõtjatest ja erakondadest ning piisav kogemus ja kompetents tarbijate teavitamisel, koolitamisel, nõustamisel ja abistamisel.
Kokku osales konkursil kolm vabatahtlikku ühendust.
Lisainfo:
Tatjana Saarniit
Tarbija- ja konkurentsipoliitika talituse peaspetsialist
Tel: 6256418
E-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Tartu Tarbijanõustamis- ja Infokeskuse pressiteade
14.märtsil 2013
- 51 aastat tagasi,15.märtsil 1962 ütles USA president J.F. Kennedy Kongressi ees: “Mõiste “tarbijad” tähendab igaühte meist. See on suurim majanduslik huvigrupp, kes mõjutab ja keda mõjutatakse nii riigi kui erasektoris tehtavate majanduslike otsustega. Siiski on tarbijad ainus oluline grupp, kelle huvidega ei arvestata.”
- 15.märtsi,mil president Kennedy esmakordselt deklareeris avalikult tarbija põhiõigused, on hakatud ülemaailmselt tähistama tarbija õiguste päevana.
Tartu Tarbijanõustamis- ja Infokeskus korraldab 14.märtsil tarbijaõiguste päevale pühendatud teabepäeva Puuetega Inimeste Kojas, mis algab kell 12.30. „Infopäeval räägitakse tarbijaõigustest, probleemidest kaupade, teenuste, teeninduse ja elektrimüügilepingute korral ning õpitakse üheskoos rohkem teadma oma õigusi interaktiivse tarbijamängu «Teadlik Tarbija» kaudu“ ütles tarbijanõustamiskeskuse juhatuse esimeea Tiiu Müürsepp. Infopäeva viivad läbi ühingu tarbijanõustaja Valli Murel ja Tiiu Müürsepp
„Tarbija kaitsmine on ka iga tarbija enda asi, kusjuures ta peaks rohkem teadma enese õigusi ja kohustusi. Vajadusel saab ta küsida meilt nõu sellel teabepäeval ja ka edaspidi meie lauatelefonil, mobiiltelefonidel, meili teel või tulles ise meie juurde Tähe 4 ruum 113 (vajalik on ette registreeruda)“ lisas Tiiu Müürsepp.
Lisainfo:
Tiiu Müürsepp
53006193
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
www.tartutarbija.ee
Avalik kiri
Eesti Energia Nõukogule
Eesti Energia juhatusele
Konkurentsiameti peadirektorile
14.03.2013
Ühiskonna ja väiketarbija huvid ning avatud elektriturg
Elekter on tänapäeval samasugune esmatarbekaup nagu toit ja vesi. Seega on see vajalik kõigile ühiskonna liikmetele. Valdav osa Eesti ühiskonna liikmetest soovib tulla eluga toime iseseisvalt, mitte kasutada sotsiaaltoetusi või heategevuse abi.
Pöördume Teie poole ühe sooviga paljude väiketarbijate nimel.
Eesti suurettevõte Eesti Energia AS on edukas ja kindlasti jätkab ta ka avatud elektriturul edukalt. Meil on ettepanek , et Eesti Energia AS arvestaks oma toodete hinnakujundamisel rohkem ühiskonna ja tarbijate huvidega.
Kindlasti iga äriettevõte peab töötama kasumlikult, kuid võimalikult kõrge kasumi suurus ei saa olla ainus oluline eesmärk. Aeg on juba rohkem arvestada ka Eesti tarbijate huvidega.
Esimesed arved avatud elektrituru tingimustel on meil käes. Eriti hämmastasid Eesti Energia esindaja selgitused üldteenuse kõrge hinna kohta Eesti Päevalehes, 12.02.2013., kus esindaja väidab, et üldteenuse kõrge hinna üheks põhjuseks olevat -…kulutused, mida tehti mitu aastat, et avatud turu reeglite täitmiseks valmis olla ja nüüd need kulutused lisati teeninduskuludesse, kuna enne ei lubanud Konkurentsiamet seda kuludesse kanda (kas kulud õhus? ,ebaloogiline!). Majandusaasta aruannet tehakse igal aastal. Siit järeldame, et avalikkust püütakse eksitada, puudub mõistlik alus nii kõrgele hinnamarginaalile.
Täname, et Konkurentsiamet on võtnud asja uurimisele. Loodame väga, et Konkurentsiamet arvestab mõistlike kulude ja kasumimarginaali kõrval ka ühiskonna huvide faktorit.
Lõpetuseks lisame, et tunneme heameelt Eesti Energia AS edukast majandus-tegevusest, kuid seda ei ole mõistlik teha nõrgemate ühiskonnaliikmete arvel – arvestagem rohkem väiketarbijate huvide ja võimalustega Eestis.
Kindlasti ei toimi tänapäeval ka avatud elektriturul väiketarbija jaoks konkurents selle klassikalisel kujul. Samuti on normaalne kui Eesti tarbija eelistaks igati oma kodumaist tootjat/müüjat – see on kõigile parem
Tarbijaühingute:
Tartu Tarbijanõustamis- ja Infokeskuse,
Tallinna Tarbijakaitse Nõuandla,
Saaremaa Tarbijakaitse Ühingu nimel
Tiiu Müürsepp
Tartu Tarbijanõustamis- ja Infokeskuse juhatuse esimees